Akuten

Igår startade dagen rätt bra, vaknade med inte allt för ont i kroppen. Drack morgonkaffet, kopplade hundarna och så begav vi oss ut för lite fotografering med nya kameran. Men så mycket fotograferande som jag hade hoppats på blev det inte. 
 
Hundarna var fulla i energi och lekte som två blådårar. De såg sig inte för vart de sprang och pang sa det och dom sprang rätt in i kameran som jag höll mot ansiktet. Jag kände hur läppen sprack upp och blodet började forsa men tänkte inte så mycket på det då utan tog mig upp från gräsmattan som jag slog huvudet i. Checkade så att kameran var hel (väldigt typiskt mig, kolla att mina prylar är hela framför mig sjäv) och sen började jag få lite svårt att fokusera med blicken. Rätt snart hade jag en hemsk värk i huvudet och i nacken och när jag reste mig upp så kände jag att ryggen gjorde mer ont än vanligt. Så jag kallade in hundarna, kopplade dom och gick hem igen.
 
La upp en bild på facebook på min trasiga läpp, mest som en "lyckad morgon bild" men fick genast en annan reaktion från folk än det jag trodde. Ringde tillslut 1177 och de sa åt mig att åka in till akuten genast, och frågade varför jag inte hade ringt efter en ambulans redan då skadan skedde. Lovade att åka in men ringde först min syster som kom och strax därefter kom pappa som tog hundarna så att ambulanspersonalen kunde komma in ostörda. Jag blev bara sämre och sämre under bilfärden till sjukhuset men piggnade till efter några timmar. En läkare kom och kollade på mig och konstaterade att jag inte hade fått någon hjärnskaking. Troligtvis pga att jag landade så pass mjukt. Men fick rådet att ta det lugnt i ett par dagar så det är planen nu. Att bara vila. 
 
Hundarna har varit som fastklistrade på mig sen jag kommit hem och inte velat ligga i bäddarna eller ligga kvar i sängen när jag rest mig därifrån. De vet att jag inte är mig själv, och att jag inte är så stark nu. Vilket jag är väldigt glad över. För innan Aryah flyttade hit så sa jag till mig själv att "vad som helst kan hända, och jag vill inte ha en malle som klättrar på väggarna om den får ha tråkigt i ett par dagar". Jag uppskattar verkligen att jag tänkte så klokt då. För annars hade jag inte kunnat haft henne hemma nu. Nu ska jag lämna datorn och vila igen. Det börjar bli jobbigt att titta på dataskärmen. 
 
Har för övrigt fått paket från ZooZoo, ni får se sen vad som kommit denna gång.
Allmänt | |
#1 - - Sofia:

Usch så hemskt. Hoppas du repar dig. Ja det är konstigt hur man kan reagera med att kolla prylarna innan man oroar sig för sin egen hälsa.

Svar: Tack. Jag vilar än. är jag inte bättre till helgen så får jag åka in igen och låta dom göra en röntgen.
Mandana Veysi

Upp