Izor han blivit gårdshund

Någonting jag inte nämt i bloggen är att Izor har varit ute på prov i en vecka hos en familj på landet. Vilket har gått jättebra. I måndags åkte Cornelia och jag dit och skrev på ägarbyte på honom. Så nu är han officiellt en gårdshund och kommer att förbli det resten av hans liv.
 
Det var så himla roligt att få se honom på gården samtidigt som jag saknat honom så. Han var så lugn och harmonisk och trivdes så bra med sin nya familj. Hans absolut bästa vän är deras 3-4 (?) åriga dotter. Dom två gör allt tillsammans.
 
På gården finns det massor av djur. Hästar runt husknutet (som pirayan Aryah sprang in till) tack och lov var hästarna hundvana så hon klarade sig oskadd förutom att hon fick en stöt av elstängslet men det var lika bra. Då håller hon sig kanske på avstånd till nästa gång. 
 
Det fanns även ett gäng fina får och lammungar. Så fina och nyfikna även grisar fanns på gården. Det absolut finaste var att få se grisar som får leva som grisar. Böka runt i jorden och leva som dom förtjänar. Familjen har även fåglar. Höns, tuppar, kalkoner, änder, gäss och tänka sig, dom har en egen fin bäck som de kan simma i. Det var helt fantastiskt att se. Det gjorde mig så glad. Det finns även en katt på gården men den såg vi inte när vi var där. Pussade och kramades massor med min älskade Izor och viskade i hans öra att ta hand om familjen på samma sätt som han tagit hand om mig i 4 år. Efter några timmar och lite kaffedrickande åkte Cornelia och jag hem med två trötta och leriga hundar. Och jag var varm i magen. Det kunde inte bli bättre för Izor.
 
 
Allmänt, Izor | |
#1 - - Anonym:

Varför omplacerades han?

Upp