Kvällens planer

Träningslokalen är bokad ikväll. Vi ska träna lydnad för hela slanten. Tar med mig båda hundarna och Aryah får ha trosor och tikskydd på sig inne i lokalen. Finns även burar på plats där jag kan sätta in den hund jag inte kör med för tillfället. Hur bra som helst. 
 
Eventuellt dyker Cornelia upp och då tar hon och kör med Izor. Fokus kommer att ligga på apporten med Aryah. Hon har inga problem att hålla den. Tuggar inte eller så, men farten in med apporten är riktigt taskig. Jag vill ha samma trygg och fart från henne som när hon springer ut till apporten som tillbaka. Mer explosivt helt enkelt. 
En platsliggning ska vi också köra samt lite grundövningar som alltid kan slipas på. 
 
Med Izor kommer fokuset ligga på fria följet, apporten och tandvisning. Han har inga problem med att man tittar i munnen på honom men eftersom vi bara kört en tandvisning 1 gång tidigare så skadar det inte att köra det igen. 
 
Jag ska se till att ha telefonen laddad och ta med mig mitt ministativ så att jag kan försöka filma lite under träningen. Inne i lokalen är det inte särskilt ljust men det är skapligt. Nu ska jag snart sticka ut en sväng med hundarna så att dom är rastade. Just nu ligger båda och sover. Izor ska även borstas igenom innan vi åker och tränar. Kanske gör det i samband med promenaden snart. Men först ska jag ta en kopp kaffe!
 
 
Allmänt, Aryah, Hundträning, Izor | |
#1 - - a n n i k a:

Fin!

Svar: Tack!
Mandana Veysi

Upp