nybadad malle

Dagen har bestått av storstädning här hemma, tvätt av hundfällar, kuddfodral, mattor och filtar. Ja, sånt man inte brukar tvätta lika ofta som annat. 

Efter tvätten så ställde jag mig och lagade en ordentlig lunch till pappa och mig (som har hjälp mig hela dagen). Gjorde bland annat min supergoda veganska skagenröra, vilket pappa även tyckte var riktigt gott.

Aryah har behövt springa ut lite då och då under dagen då fröken stal Izors kvällsmat när jag hade somnat. Hennes mage är inte lika tålig mot större mängder rått kött (om det inte är färskfoder) så tja. Hon har tack och lov inte lämnat någon signatur här hemma utan hon har kommit och sagt till varje gång hon behövt gå ut.

Igår tränade vi lite smått, det har blivit dåligt med träning på sistonde. Jag har varit riktigt dålig och inte haft energi att träna någon av dom. Tack och lov har jag två väldigt förstående hundar som istället pysslar om matte när jag är sängliggande, än att göra hyss.

Syskonkärlek
Nybadad, sur Aryah
| |
Upp