Förmiddagsträning

 
Allmänt, Aryah, Hundträning, Video | Hund | |
#1 - - Zara:

Skitsnyggt! Blir imponerad. Jag och min Mymla har precis testat på klossträning för första gången. Hon går upp på pallen, det är inga problem. Det svåra är att få henne att flytta på bakbenen. Några tips? :)

Svar: Tusen tack!
Testa och leda henne med en godis medan du flyttar ett steg från henne och se om hon följer med. För båda mina hundar föll det naturligt att följa med mig när jag flyttar på mig. Har du något kommando för ex "här", "fot" så testa det!
Mandana Veysi

#2 - - Zara:

Har försökt men lyckas inte :( Hon springer bort från pallen typ som att hon blir osäker när jag försöker få henne att göra något mer än att bara stå på pallen med framtassarna.

Men jag ger inte upp. Vi får fortsätta öva. Har börjat puffa på hennes rumpa med handen och om hon flyttar eller rör en av baktassarna så ger jag jätte mycket beröm och godis. Hon har nog inte börjat koppla än men med tiden så går det säkert :)

Upp