Första advent

Har just satt mig ner och slagit på netflix efter att ha dammsugat lägenheten. Igår kom vi till Storvik och vi började greja med lägenheten direkt, idag grejade jag lite med väggarna som sen ska spacklas och målas i hallen. 
 
Hundarna har börjat boa in sig och var ensamma en stund igår medan vi gick och handlade, utan att Izor skällde. Vilket är ett stort framsteg! Vi trivs redan bra här i byn, det är lugnt och inte särskilt mycket trafik. Vi har skogen runt husknuten i princip och tillbringar de flesta promenaderna ute i skogen där hundarna springer omkring. 
 
Har suttit och kikat på heminredning och skrivit upp lite vad vi ska handla. Tycker det är jättesvårt att hitta men tror att det blir bra i slutänden. Vi har iallafall köpt en BIA-bädd, matskålar osv ska köpas in men det tar vi när vi åker in till stan. 
 
Någon träning med hundarna har det inte blivit, det märks att dom är lite rastlösa. Tom skulle köpa med lite hundgodis från affären när han kommer hem så då ska jag trötta ut belgarskallarna lite grann. Och en sista promenad ska de få för kvällen. 
 
Då mitt lokalsinne är löjligt dåligt vågar jag inte bege mig ut i mörkret ensam än. Utifall jag skulle gå vilse. Nu ska jag slå på mitt fotbad/massage och kika på New girl. Får se om jag kanske fotar vovvarna lite grann imorgon. Då dyker det upp lite bilder!
Allmänt | |
Upp