Träna hundarna

Vaknade rätt sent idag och hade lite morgonmys med vovvarna i sängen. Det blev pusskalas som sedan gick över till hundlek så matte fick flytta på sig för att inte få en malleskalle i ansiktet. 
 
Klev iallafall upp, tog gårdagens disk, gjorde en espresso och tog en energi brustablett tillsammans med min frukost som bestod av 2-3 skedar av gårdagens mat. Aptiten är inte på topp just nu så jag måste försöka tvinga i mig mat lite då och då. Jag håller som sagt på att gå ner i vikt men jag svälter mig inte för att bli mindre. Det är bara en period i mitt liv som är väldigt tufft nu när jag blivit lämnad så att ställa sig och laga mat är inte särskilt frestande. 
 
Men i vilket fall, ska snart packa ihop lite träningssaker och leta reda på ett par vantar då mallefröken lyckats bita ett litet hål i mina cykelhanskar som jag tyckte var perfekta vid hundträning. Så får se om ridhandskarna jag köpt är någonting att ha. 
 
Vi ska iallafall träffa våran nya träningskamrat och köra hundarna. Med Kaxa ska jag fortsätta jobba med ingångarna samt stegförflyttningar när hon känns redo för det.
 
Aryah och jag ska jobba med FF. Vi har fått många bra tips och råd från våran kursledare på hur vi ska utvecka vårat fritt följ för att få det ännu bättre. Så det är väl tanken idag. Och kanske lite ställande/läggande under gång. 
Vi får helt enkelt se hur länge vi orkar hålla på. 
 
bjuder på en bild på Izor som för övrigt har det toppen i Söderhamn just nu!
Allmänt, Aryah, Hundträning, Kaxa | |
#1 - - Anonym:

Dem är så extremt vackra dina hundar!

Upp