Besöksrekord Igen!

Igår hade bloggen åter igen besöksrekord, ni var över 200 läsare som var inne och läste bloggen igår. Helt otroligt. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. 
 
Idag är det en kall och blöt dag här i tråkiga Gävle, har haft vardagsrumsfönstret öppet under natten så lägenheten är iskall. Dock verkar hundarna inte klaga. Jag har klätt på mig ordentligt och väntar på att mitt kaffe ska bli klart så att jag kan inta min frukost. 
 
På Facebook skrev jag för ett par dagar sen att jag ska gå ner i vikt, och det är vad jag håller på med. Jag var nästan beredd på att få negativ kritik angående mitt val, men så blev det inte. Nu tänker säkert ni att jag inte behöver gå ner i vikt då jag redan är smal. Men så är inte fallet. Jag känner mig inte bekväm med min nuvarande kroppsstorlek, jag har så långt jag kan minnas varit väldigt smal, och det är den kroppen jag trivs med. 
 
Jag blev väldigt deprimerad för drygt ett halvår sedan och låg hemma mest hela tiden, jag fick nya justeringar kring mina mediciner som gjorde att jag fick ett enormt sötsug. Sötsuget + depressionen som gjorde mig mestadels sängliggande hemma resulterade i en viktuppgång. 
 
Vad min dagsvikt är, har jag ingen aning om. Vad jag vägde när jag var som smalast har jag inte heller någon aning om. Jag har inte tittat på vågen på över 10 år och känner, att jag inte har något behov av att kolla på den nu heller. Jag vet när jag är nöjd med min kropp, en siffra på en våg kommer inte göra mig det minsta nöjd. Det är trots allt bara en siffra på en våg.
 
Så nu har jag slutat att småäta, eller i allafall försökt så gott det går. Jag kan inte bara sluta med mina mediciner enbart för att bli av med ett sötsug, medicinerna är till för en anledning, då får jag faktiskt kämpa lite jag också och helt enkelt stå emot sötsaker.
 
Jag äter mycket frukt om dagarna, både som "snacks" och som måltider. Jag har funderat på att enbart gå över på en fruktkost under en period och se hur det känns och vad det ger för resultat. Som ni vet är jag vegan, så kött och mejeriprodukter är uteslutet från min kost. Jag måste bara lära mig att äta rätt. 
 
Vissa måltider byter jag ut mot såna där Bars eller vad dom kallas för, det känns helt okej. Jag håller mig mätt längre än när jag äter en "vanlig" måltid. Och jag försöker träna lite varje dag. 
 
Men pga min extrema värk i kroppen, klarar jag inte av att träna varje dag. Vissa dagar går det helt enkelt inte. Jag kan inte heller köra slut på kroppen. Jag måste orka fungera som människa också, jag har två stora hundar som jag ska kunna gå ut med samt att motionera. Med extrem värk i kroppen kan jag säga att jag inte skulle fixa att hålla emot dom om de skulle få för sig att dra åt något håll. 
 
Nåja, nu blev det mycket babbel om min kost. Det var inte meningen. Jag kanske raderar det här inlägget senare under dagen, men för stunden känner jag att det faktiskt kan få publiceras. 
 
 
Allmänt | |
Upp