Legat i

De senaste dagarna har jag varit på topp. Har bakat och lagat en hel del mat. Allt från pizza, till soppor, semlor och andra bakelser. Vovvarna har varit med och ätit gott de också.
 
Någon seriös träning har det inte blivit på ett par dagar, tills idag. Vi körde lite FF och klossträning. Aryah har blivit sig själv igen efter löpet och Izor är lika pigg och glad som alltid. Han har blivit så himla rolig att träna med, han är supertaggad och har sån Energi! Träningen kanske inte är den snyggaste, Fria följet är inte en klockren 10:a men vi har roligt ihop. Och det är så mycket mer värt än att komma 1:a på prispallen. Vi kanske inte ens kommer komma 3:a på prispallen. Vi kanske inte ens anmäler oss till någon officiell lydnadstävling. Vi får se, vi har ingen brådska. Så länge vi har roligt ihop är jag nöjd. Och kanske anmäler jag oss till någon officiell tävling framöver. Men det är inget jag funderar på i dagsläget. 
 
Idag föll årets första snö. Det är inte mycket snö på backen, men tillräckligt mycket för att hundarna skulle bli glada och springa i den nyfallna snön. De har sprungit ovh busat en hel del idag. 
 
Fluff har fått tassarna trimmade och båda två har fått klorna klippta. Mycket sånt där smågrejs som hör till vardagen har vi bockat av, tassvård, pälsvård, det obligatoriska vardagsmyset, check i öron osv. 
 
Nu ska jag slå mig ner i soffan med mina fyrbenta favoriter och se på någon film. Hoppas ni får en trevlig kväll!
 
Allmänt | |
Upp