Mörkare tider

Nu blir det mörkt rätt tidigt runt om i hela landet. Vilket betyder att det är extra viktigt att vi gör oss så synliga som möjligt ute i mörkret, både tvåbenta och fyrbenta. 
 
Reflexer är jätteviktigt och lika viktigt är det att med jämna mellanrum byta ut reflexerna mot nya. Då reflexer inte är något som håller samma effekt för evigt. Reflexer blir med tiden sämre och tappar sin funktion. Vilket vi kanske inte direkt märker förrän olyckan är framme. Därför har jag både reflexer på mina hundar och synliga lampor.
 
Det finns massvis med olika reflexer, reflexvästar, täcken, benskydd, koppelförlängare m.m 
 
Vi använder till vardags reflextäcken som har synliga reflexer runt hela hunden. Jag personligen föredrar dessa täcken framför västar. Det är en smaksak men jag tycker att mina täcken inte tar åt sig lika mycket smuts som mina västar gjorde. Vilket gör att täckerna inte behöver tvättas lika ofta som västarna. Jag har två hundar som gärna brottas och lever rövare utomhus och då är det viktigt att det inte gör att dom syns mindre. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp