Nu är vi tillbaka igen!

Efter ett uppehåll från lydnadsträning och allt därtill så är vi nu tillbaka. Och jag är mer motiverad än någonsin till att träna. Jag tror att våran paus varit nyttig för oss alla. Aryah är lika motiverad som vanligt och på hugget. Den hunden kan jobba dygnet runt om hon fick. Nu när jag börjat läsa henne bättre under arbete så tar vi och blir passiva när jag märker att hon inte är helt 100 i det hon gör. Och hur går det? riktigt bra faktiskt. Hon lägger sig och vilar så fort jag avbryter henne. Izor däremot har lite svårare att sluta när vi kommit igång, han vill göra så mycket men med lite hjälp av mig så kommenderar jag honom att lägga sig och visst ligger han då. 
 
Idag har jag kört lite olika moment med Aryah, apportbocken, fjärren, lite FF och klossträning. En mindre kloss ska införskaffas, vilket jag tänkt på i snart en vecka. Det får bli nästa gång vi åker ut till Valbo, eller om jag hittar någon på Dollarstore. 
 
Izor har än så länge fått pyssla med en aktiveringsleksak, tanken är att jag ska köra igenom honom lite inomhus innan vi tar en paus och sedan går ut för att träna. Tänkte att jag ska filma honom också för att se hur träningen ser ut. Klippen kommer att ligga ute på våran youtubekanal och jag ska försöka påminna mig att även dela dom på bloggen. 
 
Här kommer några klipp från min och Aryahs morgonträning.
 
 
 
Allmänt, Aryah, Hundträning, Video | Brukshundar, Djur, Hund, Hundträning, Lydnad | |
Upp