Tatueringsdags

Ska snart väcka älskling som ligger och sover tillsammans med Aryah. Vi ska nämligen till tatueraren och fylla i mina tatueringar en snabbis. Hundarna får stanna hemma med mor då det är hundförbud i studion. Vilket jag har full förståelse för. 
 
Efter det ska vi hem och bara ta det lugnt, Wictoria kommer över och vi ska mysa till det lite. Och senare runt 4 tiden ska jag bjuda familjen på mat. Gjorde en fransk potatissallad igår som fått musta till sig i kylen under natten och till det en grönsallad. Ska se om jag har kyckling hemma som jag kanske kan fixa åt de andra.
 
Gårdagen träning gick i vilket fall bra. Vi blev 5 stycken som träffades och satte oss ner och pratade, bollade ideér och tankar kring olika saker osv. En riktigt trevlig liten grupp blev vi. Tränade apporten med Aryah och YES! Nu är hon fullt lika explosiv ut till apporten som tillbaka med den. Tyvärr hann vi inte filma någonting, men jag ska iväg och träna på fredag och då kanske det dyker upp någon film eller två. 
 
Idag var tanken att vi skulle iväg till lokalen, men då C jobbar så avstår jag från dagens träning. Då jag inte är sådär jättesugen på att ta bussen ut dit och sedan gå en bra bit i mörkret. Men på fredag fm ska det tränas. Det ser jag fram emot. Kommer dock bara ha med mig Aryah då. Så jag kan fokusera på en hund. 
 
Cornelia och Izor jobbade jättefint ihop. Dom kommer in i ett härligt flow när dom två tränar tillsammans. Jätteroligt att se. Izor har blivit pinsamt slarvig i lydnaden. Men det är enbart mitt fel. Jag som inte ställt mer krav på varken honom eller mig gällande hans träning. Så jag får helt enkelt skylla mig själv och börja om och göra rätt!
 
 
Allmänt, Hundträning | |
#1 - - Carla:

Så kul att läsa!!

Upp