Friröntgad

Har dagligen tittat på hunddata inne på SKK för att se om röntgenresultaten kommit. Var som sagt och röntgade Aryah i fredags och vad jag såg på plåtarna såg det bra ut, veterinären kunde iallafall ge mig en garanti på att hon inte hade C höfter men hur armbågarna såg ut kunde hon inte uttala sig om. 
 
Alla syskon ur kullen som röntgats än så länge har varit fria, men visst fanns oron inom mig trots allt. Då Aryah följt med på långpromenader och levt ett väldigt aktivt valpliv. Traskat runt på stan, hängt med till naturreservatet, busat med Izor och levt rövare. Allt som är "fel" har hon fått göra under sin uppväxt (enligt vad många hundägare tycker är rätt eller inte). Men jag hade inte något val. Är man ensam med två hundar och den ena behöver motion. så kan man inte lämna en liten plutt på 8-9 veckor ensam hemma. (Visst vet jag att Aryah inte skulle tagit någon större skada av det då hon från dag 1 varit otroligt trygg i sig själv och i alla miljöer). Nä så hon har fått haka på. I sin takt, men pauser. Men vi har gått mycket och långt. Ibland så långt att till och med jag blivit trött. Och gå omkring och bära på en väldigt envis Malinois valp som inte vill sitta i famnen är ingen idé. 
 
Så nu när resultatet dök upp på hunddata blev jag extremt glad! Min fina Aryah är fri röntgad. Dessutom fick jag höra av veterinären att hon var extremt vältränad och i god kondition när hon lyssnade på hjärtat och kände igenom henne. Vilket glädjer mig så! 
 
 
Aryah | |
Upp