Kursstart?

Sitter och kikar lite på olika kurser som hålls nu under hösten och ska nog gå en lydnadskurs med Aryah för att få hjälp med de saker vi inte påbörjat samt få hjälp med det som behöver fixas till innan vi beger oss ut på tävlingsplan. Suget för tävling ökar när man har en hund som vill jobba konstant, eller ska sanningen fram har jag två hundar som vill jobba konstant. Men på olika nivåer. Izor tar inte uppgifterna på lika stort allvar som Aryah gör. Det kan mycket väl bero på mig som förare. Jag är nog mer allvarlig när det kommer till Aryahs träning än med Izors. Så jag får lägga om träningen lite och bli mer seriös med Fluffet! 
 
Jag vet att det är många läsare som tror att jag har "ersatt" Izor med Aryah men så är absolut inte fallet.Långt ifrån. Jag försöker göra lika mycket med Izor och ge honom lika mycket kvalitetstid som jag ger Aryah. Men det är inte alltid lätt. Då jag inte har någon jag vill eller kan lämna Aryah hos för en heldag med Izor. Aryah är en otroligt snäll och mysig hund, men hon behöver veta vad som är okej och inte okej. Vilket inga jag känner kan motstå när hon kommer med sina stora rådjursögon och pussar. 
 
Men jag brukar lägga mer fokus på Izor under våra promenader, så att han känner att han är med. Sen så får Izor alltid köra ett lydnadspass efter att Aryah och jag kört. Det är bara att jag inte skriver om det, då det inte finns mycket att skriva om då vi inte tagit lydnaden på allvar för 5 öre. Vi har bara lallat på och tränat på kontakten. Men det är alltid en början.
 
Sen behöver jag även köpa mig ett SD kort till mobilen då jag inte har tillräckligt med minne i den för att kunna filma träningarna. Men det kommer det också. 
 
 
Allmänt, Fotografier, Hundträning | |
Upp