Nosework

Idag ska Cornelia och jag prova på någonting som ingen av oss gjort förut. Vi ska nämligen prova på nosework med mina hundar som hålls av Aktiv Hundgrupp Gävle ikväll. C och jag har redan planerat att ses idag och såg på facebook att gruppen har den aktiviteten idag. Så varför inte åka dit tillsammans med vovvarna så får vi prova på någonting nytt, vem vet. Vi kanske tycker att det är jätteroligt. Jag har ingen som helst aning om hur nosework går till eller vad som förväntas av hunden. Det får dom förklara på plats för oss som inte är insatta i sporten. 
 
För övrigt så märks det att mallefjant snart ska börja löpa. Hon kan vara rent av jävlig vissa gånger. Hon jävlas med flit, gör sånt hon inte får göra. Ja, igår började hundarna bråka över ett paket som jag fått. Izor fick ett jack i kinden av hetsapan men hon fick sig en utskällning som hon sent kommer glömma. Idag är hon gamla vanliga Aryah igen, hon är verkligen på topp. Kan mycket väl bero på att jag är väldigt glad idag också. Hundarna läser mig som en bok. Och Aryah har stenkoll på mig. Går jag någonstans så står hon färdig och klar för att träna. 
 
Har nämligen dragit på mig mina hundförarbyxor och bara hon ser dom så vet mallen vad som gäller. Men nu får hon vänta en stund, Cornelia och jag ska laga middag och äta innan vi åker iväg. Var så länge sen vi umgicks så det kommer att bli jätteroligt att få träffa henne. Tror att hundarna kommer bli alldeles till sig!
 
 
Allmänt, Hundträning | |
Upp