långpromenad och shopping

Vid halv 12 tiden idag kom Cornelia och Walle till Gävle. Vi lastade in belgarna i bilen och begav oss till Granngården för lite shopping. Tog med mig Kaxa in i butiken för lite miljöträning. Hon fick ett rosa regntäcke, en klövjeväsk och sen fick hon och Aryah ett varsitt matchande reteriverkoppel. 

Kaxa fick även ett jättefint halsband och koppelset av Cornelia i lila. Nu ska vi koppelträna så hon får använda sitt fina set!

Efter turen inne på granmgården åkte vi hem och kokade en termos kaffe och sen rullade vi iväg för en långpromenad. Izor fick bära klövjeväska för att bygga muskler. Vi var ute i några timmar, gjorde upp en eld och satt och prata i solen medan hundarna sprang runt, runt,  runt.

När vi åkte hem däckade hundarna direkt.  Kaxa orkar inte ens se vad jag gör när jag lämnar rummet.  Hon som normalt är som en skugga efter mig. Dom andra två är helt slut med.

Imorgon ska flickorna och jag iväg och köra nosework medan Izor är med mamma och syrran. Nu ska jag göra kväll!
| |
Upp