Morgonpromenad med vovvarna

Vi startade dagen med en långpromenad på nästan två timmar. Eller tja, vi promenerade inte så värst länge utan de fick springa fritt mest hela tiden och sen fick de leva loss på fotbollsplanen. Jag tränade lite med Kaxa och sakta men säkert börjar hon förstå det här med ingångar. Äntligen säger jag bara ! Att hon frivilligt väljer mig utomhus framför Aryah som lockar med en stor pinne gör mig så himla glad. Hon är mer lyhörd och kommer mycket fortare på inkallning nu. Hon vill jobba den lilla terven, hon tycker att det är jättekul när hon väl förstår vad som förväntas av henne. Vi fortsätter ta pyttesteg och mycket gos och lek emellanåt. 
 
Aryah och jag tränade på huvudresningen samt stolpning. Måste leta fram mina vantar jag köpt för hunden naggar sönder mina fingrar när hon ska få godiset. Vilket inte är särskilt skönt. Men hon skötte sig bra hon också. Körde en kort platsliggning på ca 1 minut och jodå hon låg kvar. Stod visserligen framför henne och belönade ofta för att hon låg kvar. 
 
Platsliggningen har alltid varit vårat svårare moment, hon tycker inte det är kul att ligga ner och vänta. Det finns så mycket annat roligt man kan göra istället för att ligga still tycker hon. Som att springa runt matte, sno en boll eller börja kampa. Så där har vi något att jobba på innan vi ger oss ut på tävlingsbanorna. 
 
Filmade även en liten snutt när Aryah och jag tränade ligg-stå. Filmen blev usel, blev filmat ur en dålig vinkel osv men tänkte att jag kan dela med mig av den i vilket fall när jag laddat upp den på min youtube kanal!
 
 
Allmänt, Aryah, Fotografier, Hundträning, Kaxa | |
Upp