Rasande

Som ni kanske sett så söker min Izor ett nytt livslångt hem då han och jag tyvärr inte klickar med varandra. Han har nyss fyllt 5 år och är i sina bästa år. 
 
Jag har annonserat ut på bl a facebook efter ett nytt hem men dessvärre har ingen nappat. Ingen som faktiskt är intresserad på riktigt. Men vi håller tummarna hårt att rätt hem dyker upp.
 
Men sen så kommer dessa jäkla kommentarer, från helt främmande människor som kläcker ur sig det ena och det andra. De som vet bäst och som har rätt (i deras tycke). Jag har bl a fått kommentarer om att det är en dålig ursäkt att jag omplacerar honom då vi inte klickar. Att han är på tok för gammal för att ha en chans till ett nytt hem. Då tervar tydligen inte blir äldre än 10-12 år??!. 
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Kanske både och. Jag blir frustrerad över hur folk drar sina slutsatser och är rent av otrevliga i sina kommentarer. Det tog mig över 2 år att mentalt orka lägga ut annonserna på Izor. 2 år! Och jag kan tänka mig att många andra som lägger ut sina annonser har tyckt att det varit lika jävligt och tufft. 
 
Jag anser att om man inte trivs ihop med sin hund och när man gjort allt och lite till. Slitit som ett djur för att förbättra relationen, bett om hjälp från proffs och andra. Då är det bäst att försöka hitta ett hem där hunden och blivande husse/matte faktiskt klickar. 
 
 
Izor | |
#1 - - Sofia:

Ja folk ska alltid ha åsikter om allt, utan att veta bakgrunden. Jag tror inte det är ett lätt beslut att fatta men kan hunden få det bättre någon annanstans och man inte hotar med avlivning om den inte får ett nytt hem inom kort, så är det väl bäst för alla. Lycka till!

Svar: Jag håller med helt och hållet. Det har varit mitt livs tuffaste beslut att. Och jag kommer inte släppa honom till vem som helst. Tack!
Mandana Veysi

#2 - - Joakim:

Hemskt att behöva lämna ifrån sig en vovve, men ett bra beslut från din sida om ni känner att det inte klickar mellan er.

Hoppas det går bra och att det löser sig!

Svar: Tack!
Mandana Veysi

Upp