Tassar

Nu var det ett tag sen jag flikade in här på bloggen. Det ber jag om ursäkt för. Det är mycket som har hänt i livet på sistonde. Så bloggen har fått vila. 
 
För några dagar sen kom Izor hem efter semester i Söderhamn. Han var pigg och glad som vanligt. (och en aning oförskämd) som stal min middag framför ögonen på mig. Vilket han aldrig annars skulle göra. Nåväl, hoppas det smakade! 
 
I förrgår packade Cornelia och jag in hundarna i bilen och åkte till lokalen för att träna. Vi bokade lokalen så vi var där själva och jisses vad bra det gick. Vi fick verkligen ut någonting av träningen. Vilket var ett tag sen för oss. Aryah och jag tränade mer seriöst medan Izor och jag mest lattjade runt och jobbade på med byteshandel osv. Men ska ta och bli mer seriös i hans träning med. Han är en hund som älskar att jobba så det kommer nog gå bra. 
 
Igår hade vi lite tassvård här hemma, Klor klipptes, Izors tasshår trimmades, fjunet på hasorna trimmades till och han blev en snygg kille igen. Jag är långt ifrån ett proffs till att trimma tasshår på hundar. Det är väl kanske 5-6 gången jag gjort det på Izor. Det ser kanske lite tokigt ut men det gör mig ingenting. Så länge det inte sticker ut en massa päls är jag nöjd! 
 
 
Allmänt, Izor | |
Upp